سید حامد نوری
سيد احمد ضيا ً نوری سيد احمد ضيا ً نوری

 

پیام تسلیت بمناسبت شهادت اسفناک سید حامد نوری

مجتمع افغانهای مقیم شهر کتنبرگ سویدن، مدافعان حقوق بشر حامیان دیموکراسی، آزادی بیان و عدالت اجتماعی و همه پناه جویان این دیار، قتل ناجوانمردانهء شاد روان سید حامد نوری محقق لایق، پژوهشگر توانا، موسس و آموزگار نهاد آموزش خبرنگاری نارون، معاون اتحادیه ژورنالیستان، گوینده ممتاز و حنجره طلایی و نامدار افغانستان را که بدست آدمکشان جنایتکار، حیوان صفت و دشمنان انسانیت که در شب بیست و هفتم ماه مبارک رمضان ( شب لیله القدر) صورت گرفت، جدآ تقبیح نموده آنرا یک عمل ضد انسانی، ضد ملی و ضد دینی تلقی مینمایند. و از حکومت افغانستان و قوای امنیتی و عدلی میخواهند تا این ماجرای نا بخشودنی را هر چه سریعتر پیگری و تحقیق نموده و جنایت کاران وحشی را بسزای عمل ننگین شان برسانند.

سید حامد نوری چهل و هشت سال به کسب علم و دانش تا سطح دانشگاه پرداخت. بیش از سی سال عمر پر بارش را در راه روشنفکری و تربیه جوانان صرف نموده و آنان را آموزش داد و به قله ی بلند گویندگی و ادبی رهنمون گشت.

او بدینگونه مشعل دار راه آزادی درشرایطی که وطن در آتش بیداد میسوزد، دین انسانی، ملی و اسلامی خود را به شایستگی در برابر مردم وطنش ادا نمود، و جای این ستاره تابناک آسمان مطبوعات کشور ما برای سالیان سال خالی خواهد بود.

 از بارگاه خدای لایزال برای این گلگون کفن بهشت برین آرزو داریم و این ضایعه جبران ناپذیر را که جامعه فرهنگی ما را سخت تکان داده و متآثر گردانیده به خانوادهء گرامی و داغدیده بالخصوص به برادر فرهنگی اش سید احمد ضیا نوری نویسنده و گوینده ورزیده رادیوی مجتمع افغانهای شهر گتنبرک که پیوسته در خدمت پناه جویان ما قرار دارد صمیمانه تسلیت عرض میداریم و سلامتی اش را از خداوند متعال تمنا میکنیم.

یکبار دیگر روح سید حامد نوری این شهید راه آزادی را در جوار رحمت الهی میخواهیم.

امین یا رب العالمین

مجتمع افغانهای مقیم شهر کتنبرگ سویدن

 

 

تذکر برادر شهید سید حامد نوری     سید احمد ضیا نوری

از عموم مسولین و دست اندرکاران وب سایت های همدیاران روف و مشفق که با احساس خارقلعاده انسانی و وطنی که بدون تردید همه از ضایعه جبران ناپذیر فرهنگی وعرصه خبرنگاری  شدیدآ متآثر و متآلم هستند و ازاینکه شریک غم من و خانواده ام گردیده اند، نه دلیل غم من، و گفتنی های چند مرا بدون درنک نشر نموده اند  به هیچ وجه قادر نیستم که با کدام زبان الفاظ و کلمات قدردانی نمایم.  ولی با آنهم از ته دل دغدار و ازعمق قلب رنجور با حسرت وسرشک دیدگان غم آلود سپاس و امتنان فراوان میدارم که غم عظیم و جانکاه مرا قسمت نمودند.  لیکن این حقیقت مسلم و اشکار را بیشتر دانستم که شهید سید حامد نوری نه تنها برادر من بود بل به همه مردم ما مخصوصآ به ترقی خواهان، مبارزین راستین راه حق و حقیقت، آزاد منشان، منورین و روشنفکران ملت جنگ زده افغانستان تعلق دارد. چون نوری شهید نهایت ثروتمند بود و آن ثروت عشق سترگ و والای وطن و مردمش بود که در همین راه جان را به جانان سپرد، نه اینکه فقیر بوده باشد و وسعت عشق را درک نکرده باشد.

سعدیا مرد نکو نام نمیرد هرگز     مرده آنست که نامش به نکویی نبرند

 

روح شهدا و سرسپردگان سزمین  ما بل اخص روح مطهر شهید سید حامد نوری خشنود.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

انالله واناالله راجعون

 

محترنه ناديه نوری خانم، سيد عابد نوری، سيد احمد ضيا ً نوری وسيد احمد سقا ً نوری برادران

مسعوده وزيری، سوما واصل و رويا ً عظيمی خواهران، ميرعبدالله سروری ماما ، سيد عليشاه نوری کاکا

 صالحه واصل، توحيده قانع و عادله سروری خاله ها، مرضيه نو ر ی وايرينا نوری خانم های برادران

 سيد تيمور شاه سروری پسرماما، عبدالوحيد وزيری پسر خاله ،سيد فردين نوری پسر کاکا و جاويد سروری پسرعمه، سيد محبوب مشرف ماما ی  ما د ر

وحيدالله وزيری، محمد صديق عظيمی و کنشکا واصل شوهران خواهران

باقی فاميل های نوری، سروری، وزيری، واصل، صالح، کريم و مشرف نسبت شها د  ت

سید حامد نوری

ژورناليست شناخته شده و سابقه دارراديوو تلويزيون، معاون اتحاديه روزنامه نگاران، موسس و آموزگار نهاد آموزش خبرنگاری نارون که بتاریخ پانزده سنبله مطابق 5 سپتامبر  2010توسط افراد ناشناس در شهر کابل ناجوانمردانه به قتل رسيده و جنازه قبلآ در کابل بخاک سپرده شده است ، به اطلآع دوستان ميرسانند که

فاتحه مردانه و زنانه بروز يکشنبه 12 سپتمبر 2010  از ساعت يک الی سه بعد از ظهر   در مرکز امام مهدی «ع » ( فاطميه شهر Münster آلمان) گرفته ميشود.

اشتراک شما عزیزان باعت خشنودی روح ان مرحوم می گردد.

 

  آدرس فاتحه    :      

Imam Mahdi Zentrum        

Fatime Versammlung e.V

                  Hünenburg 24

48165 Münster-Hiltrup  

شماره های تماس

015254674061

017662189528

                                                           

 

 

پیام تسلیت نشریه تصویرارگان نشراتی شورای مهاجران افغان درآلمان

 

خبرالمناک قتل فجیع وضدانسانی سيد حامد نوری یکی دیگر از ژورناليستان ورزيده وگويندۀ چيره دست راديو ـ تلويزيون کشور بدست مان رسید

مادرحالیکه مراتب تسليت وهمدردی وغم شريکی عميق خویشرا به جامعۀ فرهنگی و ادبی وبالخصوص فاميل وبازماندگان آن مرحومی ابرازمیداریم بی توجهی وبی مسئولیتی دولت کابل را که قانونا مسئولیت حراست جان ومال وشرف وعزت ملت ما را بعهده دارد، شدیدا محکوم وخواهان دستگیری  ومحاکمه هرچه زودترگروه های قاتل واوباش ودستان ناپاکی که درریختن خون آن مرحومی دخیل بوده اند، میباشیم    

                                                                   

 زلمی رزمی مدیرمسئول وسردبیروتمامی همکاران نشریه تصویر   

 

پیام تسلیت شورای افغانان مقیم دنمارک به مناسبت شهادت

سید حامد « نوری »

 

با تاسف خبر به قتل رسیدن و شهادت نابه هنگام سید حامد شاه « نوری » یکی از گویندگان با سابقه و نامور رادیو ـ تلویزیون افغانستان همگان را به تاثر و اندوه فرو برد . قتل نفس درهر حال کاریست نا صواب وبطور خاص قتل آنانیکه جز قلم هیچ حربهء در دست ندارد .

شورای افغانان مقیم دنمارک در حالیکه هرنوع قتل وکشتار را به شدت تقبیح میکند ، خود را شریک اندوه و ماتم ژورنالیست کشور سید حامد « نوری » دانسته و بدینوسیله مراتب تسلیت خویش را به همسر داغدیده خانوادهء و اهل قلم و مطبوعات وطن ابراز میدارد .

                                                     شورای افغانان مقیم دنمارک 

 

 

 

خبر قتل مظلو ما نه ونا جوانمردانۀ حامد نوری، از گویندگان معرف و سابقه دار تلویزیون دولتی افغانستان ،قلب ميليونها مردم و جامعه فرهنگی را دركنار خانوادۀ سوگوار این عزيز داغدار گردانيده است. 

 

 شورای افغانها بریتانیا در حاليكه خود را در سوگ قتل معاون اتحادیه ﮊورنالیستان افغانستان و دوست دیرینه ما  شريك ميدانم،از همه نيروها وشخصيت هاي متعهد به ارزشهاي دموكراسي ،استقلال وحا كميت ملي كشور بار ديگر ميخواهم تا د ر مبارزۀ مشترك بمنظور حمايت از روند آزادي بيان وتحقق حاكميت مستقل ملي در كشور متحدانه تلاش نمايند.

 

شورای افغانهای بریتانیا مراتب همدردي وتسليت خويش را به خانوادۀ سید حامد نوری و یاران همزمانش شریف فقیر زاده، شریف غالب، وهاب شادان، فخریه اسدی، زرغونه رسا، طوتاخیل، ﭘلوشه فقیری، نیره جان، نبیله جان، مینه بکتاش، جلیله جان، فاروق زرنگ، حمید خارا کشتمند، رابعه مقصودی، لطیفه قریشی، سهیلا اضغری و دیگران  ابراز ميدارم.

 

 ياد او گرامي و روانش شاد باد .

 

فقیر میوند

مسول شورای افغانها در بریتانیا

 

ضا ییع حا مد نوری

سا یه ای دیـوو ددی یا رب فـتا ده در دیار

بزدلان حمله نمودند برجان نوری شب تا ر

                                            خنجری اندر بغـــل شب هنگا م در کمین

                                            بی ترحم صورت او را گذاشتــند برزمین

نوری بود مرد سخـــــندان وبه هـــــــوش

ازفـراق نوری آید خون یارا نش به جوش

                                           برکن ازتربــت الهی نسل وبنـــــیاد ضلا ل

                                           صاحبا ن عقــل گشتند ازگـزند شا ن ملا ل

فاقــــــــدان علم وخرد بی خبراز مردانگی

نوکر شیطا ن لعــــــین کار شا ن دیوانگی

                                           کرده مد هــــــوشم الهی کا رمــــردان پلید

                                           زخم فـــراق نوریم برسینه ها گشـــته پدید

تا بکی اندر هراس واضطراب با شیم فـرو

تا بکی در غم ورنــج وعتا ب با شیم بگو

                                           شا خــــــــهء از درخت معــرفت بشکستـند

                                          درب شـــادی را به روی دوســتا ن بربستند

حا کمی نیست که پرســا ن دزد وقا تل کند

حـق را بـــرحق ســــپارد کارغیربا طل کند

                                          غرق جهـل وظلمت اند بی خـــبرازعلم وخرد

                                          دشمن وحدت وهمدلی بـس مشـــتا ق نــــبرد

کا رها ی ضــد حق جای گزین ذهن شا ن

راندن از سرآنچه را است پسند دین شا ن

                                       برگزیدن بهـری خویـش راهی بربا دی فرهنگ

                                       رحمی الهی به دل نیست قلب شا ن همچوسنگ

                                        

                             امیرخان جوینده شنبه 10/7/89

 



October 3rd, 2010


  برداشت و بازنویسی درونمایه این تارنما در جاهای دیگر آزاد است. خواهشمندم، خاستگاه را یادآوری نمایید.




فضل الرحیم رحیم
مراتب تسلیت خود رابه فامیل و بازماندهای دوست گرامی ام سید حامد نوری ،عرض میدارم برایش بهشت برین ازبارگاه الهی استدعا می نمایم . فضل الرحیم رحیم




بشیر دژم
باابرازتاثر نهایت عمیق واز تهء دل همدردی وغم شریکیی خود وخانواده ای ما را خدمت همه اعضای محترم فامیل و وابستگان شهید حامد نوری تقدیم می دارم، جای نهایت تاسف است که ما مجبوریم این خبر المناک را به قبولیم که دیگر حامد نوری در میان ما وسایر همکاران دیگر خالیست. وی یکی از همکاران قدیمی ما در رادیوتلویزیون افغانستان بود که با صدای حزینش واستعدادی که در کار ومسلک خود داشت سالهای متمادی در خدمت هموطنانش بود، او بودن در داخل کشور را ترجیح داد وباالاخره در راه خدمت به همان کشوری که او حاضر به رها کردنش نبود نا جوانمردانه به قتل رسید که این نوع مرگ را که گناه موجهء مقتول معلوم نباشد شهادت می نامیم وصد افسوس که او دیگر در میان ما نیست، درحالیکه این متن را با نهایت تاثر به رشته تحریر در می آورم شاهد هستم که یکی از خواهران ایشان خانم سوما واصل که مدت زمان چند سالی با ما در نشرات تلویزیون جهانی آریانا همکار بودند پیوسته از همین برادرش یاد می کرد و همیشه با شنید ن احوال خوشی از وی، آرامش می یافت من به حیث یکی از همکاران قدیم وی به خصوص برای همکار عزیز ما خواهر گرامی سوما واصل تسلیت وهمدریی بی پایانم را درین جا درج کرده برای وی وسایر بازمانده گان مرحومی صبر جمیل از بارگاه ایزد متعال آرزو می برم وبرای شهید حامد نوری که مرگ نا به هنگامش تمام ژورنالیستان وهمه ای مردم مارا متاثر ساخته اجر جلیل از خدای بزرگ می خواهم ، همزمان از مسولین دولت اسلامی افغانستان به حیث یک هموطن، جداً متنی ام تا در راه جستجوی قاتلین وبه سزا رسانیدن ایشان لحظه ای را هم از دست نداده تا این خود سری ها وکشت وکشتار هادیگر در کشور ما به پایان برسد وچنین نازنین هایی را دیگر از دست ندهیم ما اندرین راه با قلم ودرم با بازمانده گان مرحوم نوری همنوایی خواهیم کرد. اناالله وانا الیه راجعون




صديق وفا
بمناسبت مرگ نا بهنگام وشهادت مظومانهء سيد حامد نوری ژورناليست ونطاق ورزيدهء کشور مراتب عميق ترين تأثرات خويشرا به خانواده مرحومی تقديم داشته، به بازمانده گانش صبر وشکيبايی وبه مرحومی فردوس برين التجا مينمايم.




عبدالغفار ریعان شمالی مدیر مسوول نشریه پرچم آزادی
با تاسف فراوان خبر شهادت دردناک دوست صمیمی ام سید حامد نوری را دریافت نمودم . این خبر از دو جهت هم مسلکی و دوستی شخصی برای من دردناک بود . من از سالهای دهه هفتاد هنگامی که او در روزنامه هیواد کار مینمود با او شناخت داشتم و تا این اواخر که در شورای ملی کار مینمود با او رابطه داشتم . در بسیاری مسایل همنظر بودیم در بسیاری جهات برای من رهنما بود خاطرات خوبی از او در ذهن خود دارم . اگر صادقانه بگویم من با شهادت او یکی از حامیان مسلکی خود را از دست داده ام خداوند جنت ها نصیبش بگرداند و به بازمانده گانش صبر عنایت بفرماید .




نذیر ظفر
باسم تعالی شهادت جنت مکان سید حامد نوری با به همه فامیل محترم اش و بازمانده گان مرحومی و جمیع دوستداران وی عرض تسلیت نموده برای شهید نوری اجر جزیل و برای بازمانده گانش صبر جمیل خواهانم




نجیب کامل
مرگ نا بهنگام بهترین دوست دوران تحصیل در پوهنتون کابل ویگانه گوینده رادیو تلویزیون نویسنده توانا وفرزند صدیق مطبوعات کشور عزیزم افغانستان را با خاطرات ماندگاریکه هرگز فراموش نخواهم کرد با تاثر ات عمیق دنبال میکنم بجز از اشک چه باید کرد. من هم مانند دیگر دوستانم با کمال تاسف غم و اندوه خودرا با تمام اعضای محترم فامیلش و دوستان قلم بدست تقسیم میکنم و صبر جمیل را از بارگاه خدا خواهانم .وبرای کسانیکه قلب ها و مغز هارا با شمشیر میشگافند ونمیدانند که حامد ها تولد میشوند و زندگی میکنند و کشته میشوند و به هزاران حامد تولد شده وقلم مرحوم حامد جان نوری را گرفته و در راه آزاد اندیشی قلم میزنند نفرین بی پایان رابآدرس این اهریمنان فرستاده وروزی خواهد رسید که جواب اعمال شوم خودرا کمائی خواهد کرد سعدیا مرد نکونام نمیرد هرگز مرده آنست که نامش بنکوئی نبرند روح مرحومی شاد باد نجیب کامل یکی از یاران مرحومی




داکتر فرید طهماس
حامد نوری ژورنالیست را کشتند؛ سلسلهء ژورنالیست کشی در افغانستان ادامه دارد. متأسفیم! به همین خاطر، به اعضای محترم خانواده، نزدیکان، دوستان و هم مسلکان شهید نوری ابراز تسلیت می نمایم.




عطا احمدي
شهادت مرحوم سيد حامد نوري ژورناليست اگاه و فرهيخته كشور را به همه اعضاي خانواده دوستان و همه فرهنگيان كشور تسليت عرض داشته براي مرحومئ بهشت برين و خانواده محترم شان صبر جميل از بارگاه ايزد متعال استدعا ميدارم. شهادت نوري هرگز نور درخشان حقيقت گوئي و حقيقت يابي راكمرنگ نخواهد ساخت و پيروزي نور بر ظلمت و تاريكي را قوت و توان بيشتر خواهد بخشيدوسياه دلان تباه كار را در فرجام امر براي دادخواهي به محاكمه حقيقت و راستي خواهد كشانيد. روحش شادو يادش جاويدان باد




Abdullah Ganjali
گنج علی عبدالله وحمیده عبدالله. دشمنان علم وفرهنگ این ادم کشان قرن بااجرای عمل غیر انسا نی سان نهال پرباری دیگری از باغیتا نی فرهنگ کشورما را در تاریکی شب فرش زمین ساختند وبا شهادت فرزند خدمت گارمر دم وجامعه سید حامد نوری همه دوستان زورنا لستان/نویسنده گانوتمام روشنفکران کشور را در غم واندوه نشاندن.ما خانواده عبدلا شهادت مرد دلیرو بیباکرا به تمام اعضای خانواده نوری/دوستان/همکاران شان وبخصوص بردر رنج کشیده اش محترم سیدضیا نوری ادامه دهنده راه شهد سید حامد نوری تسلیت عرض وصبر جمیل ارزو میداریم.




Abdullah Ganjali
در گزشت محرو حاجی عبدالعظیم را به خانواده محترم صدیق وفا تسلیت عرض نموده صبر جمیل ارزو میداریم. گنجعلی عبدالا از سویدن




ل.رحیمزی
ل.رحیمزی سابق خبرنگار در آﮋانس اطلاعاتی باختر شهر تورکو/ فنلند زیاد طول کشید تا توانستم بر خودم بقبولانم که واقعا سید حامد نوری عزیز دیگر در بین هموطنان اش این واقعیت دردناک را باید پذیرفت . کلماتی را که بتوانند تاﺛر عمیق ام را انعکاس بدهند نمی یابم. فقط دلم به حال ملتم میسوزد که سال هاست هرچه سرمایه دارد وحشیانه به تاراجش میبرند .غم از دست دادن سید حامد نوری غم مشترک همه ما است این غم را من به خانواده عزیزنوری و همه ما افغانها تسلیت میگویم. .



پيام تسليت شما


  • پيام شما پس از بازبینی منتشر خواهد شد.


نام (لازم):
پست الکترونیکی (نمایش داده نمیشود):
پيام شما:
 
 
مشعل